Velkommen

Dette er altså bloggen jeg har opprettet for å skrive ned opplevelser, refleksjoner, løst tankespinn osv. fra mitt opphold i Sør-Afrika. Kos dere så mye og legg gjerne igjen en kommentar eller to.

tirsdag 14. august 2007

Sandwich

Det hele begynte med noen nattlige fantasier Eirik hadde om en kjempestor sandwich han skulle lage seg. Så i dag har vi det til middag. En noe uortodoks rett i vårt ellers strenge matregime men noen utskeielser kan man unne seg.

Altså...Man finner fram de rette remedier. I dette tilfellet margarin, goudaost, kokt skinke, roastbiff ,grønnsaker (kommer tilbake til dem siden) og en 40 cm. lang baguett.
Bagutten ble skåret opp og innsiden smørt inn med margarin for å få en saftig og god sandwich. Majonestuben på bildet er der bare til pynt og ble ikke brukt. Den bare sto der fordi.. ja.. altså.. nok om det.
Jeg ser nokså profesjonell ut syns jeg. Grønnsakene har nå ankommet åstedet.Kjøtt, ost og grønnsaker legges inn i baguetten. Denne prosessen kalles påleggsprosessen, og når den er ferdig skal det se omtrent ut som på neste bilde...Nå er den så godt som ferdig. Men det mangler én viktig ingrediens før jeg kan si meg helt fornøyd......nemlig ett egg. Og vips! En slags middag. Bon Apetite

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er imponert